Woensdag 12 Oktober 2016 – Studiedag in Candidasi

12 oktober 2016 - Candidasa, Indonesië

Lieve familie en vrienden.

We worden weer met een goed gevoel wakker deze morgen in Bali. We gaan op ons terras zitten en bestellen het ontbijt. Alle bungalows hier liggen in een grote tuin. Op ons terras is het daardoor net alsof je midden in de jungle zit. Heerlijk!

Na het ontbijt brengt Harry de was naar de wasserij. Wanneer hij terug komt heeft Thea een verrassing voor hem. Harry’s vaste bungalow aan zee is vrijgekomen en we kunnen verhuizen!

Één van Harry’s vaste masseuses komt vragen of we een massage willen hebben. Ja, tijd voor de studie! Harry legt zich op een rustbank op het terras neer en laat zich uitgebreid masseren. Daarna is Thea aan de beurt. Zij neemt de massage op het bed van onze bungalow.

Na de massage betalen en bedanken we de masseuse. Omdat er morgen een grote ceremonie is kan ze pas vrijdag terug komen. Dan evalueren we de massage en wat het met ons heeft gedaan. Ja, het is hard werken hier! De massage op zich is vrij stevig met lange diepe streken. De duimen komen daar het meest aan te pas. Vooral de rug, nek, armen en benen krijgen een stevige behandeling. Het is een diepe, intensieve massage, die af en toe net tegen de pijngrens aan zit. De massages in Lovina waren ongeveer hetzelfde(Balinees). Het heeft niets met een tantra-massage te maken, maar het voelt daarna wel heerlijk ontspannen.

Aan het eind van de middag lopen we het dorp in om wat te eten en te drinken. Winkels en restaurants sluiten vroeg vandaag vanwege de ceremonie morgen.

We gaan op tijd naar bed vandaag na onze drukke bezigheden allemaal.

Het was een leerzame dag.

Liefs,

Thea en Harry

1. Jur:
    15 oktober 2016
    Lieve luitjes,
    Wat fijn dat jullie je studie weer op pakken.
    Vooral voor de thuisblijvers.
    Zij kunnen straks weer meegenieten van de opgedane kennis.
    Nog een paar dagen genieten en dan terug naar de werkelijkheid.
    Neem het er nog even van.
    Liefs Jur.