Zondag 16 oktober – Terug naar Aadorp.

16 oktober 2016 - Aadorp, Nederland

Lieve familie en vrienden.

Weer zo’n heerlijke luie dag van 8 uur opstaan en genieten van ons laatste dagje hier. We boeken deze dag erbij om tot 16.00 uur nog te kunnen genieten van onze plek hier. Anders moesten we om 11.00 uur weg zijn. Het is ons het geld wel waard om nog zo lang mogelijk na te kunnen genieten hier. We worden om 16.00 uur opgehaald door Wayan en die brengt ons naar het vliegveld van Bali.

We gaan eerst lekker rustig ontbijten en nog bezig met de reisverslagen.

Daarna nog even in zee dompelen om afscheid te nemen van de zee.  Vanmorgen is deze lekker wild en wordt Thea nog even door de zee verwend. Thea vindt het heerlijk om door de zee heen en weer gerold te worden en de golven onder haar lichaam te voelen.

Tegen 12.00 uur nog even wat souvenirs kopen in de winkel naast ons en dan de laatste lunch nuttigen bij Puspa aan de overkant. Fried rice met Arak en lemon voor Thea. Harry neemt een large Bintang met saté. Dan nog even genieten op ons balkon en de rugzakken inpakken. Precies 16.00 uur komt Wayan en vertrekken we naar het vliegveld.

Het is een uurtje rijden. Op het vliegveld gaan we met een bus naar de ‘slurf’ van het vliegtuig waar we in mogen stappen. We vliegen met Garuda Indonesië. Deze hadden we ook op de heenreis.

Een prettige maatschappij met goede zitruimte, goede verzorging door mooi aangeklede dames met sarongs, TV en goed eten en drinken(wijn). Bali-Jakarta is ongeveer een uur vliegen.

In Jakarta hebben we een tussenstop en stappen we over en gaan weer via een shuttle bus naar het volgende vliegtuig. Onze grote rugzakken, die worden automatisch overgeheveld naar het volgende vliegtuig.

Het is inmiddels middernacht en we kunnen heerlijk gaan slapen. We hebben de hele reis van ongeveer 13 uur geslapen met af en toe wat onderbrekingen met eten en drinken. Dat was echt heerlijk. Thea heeft nog een mooie film gekeken en Harry heeft naar zijn favoriete muziek geluisterd.

We zijn te vroeg in Nederland en maken een extra lus over Giethoorn en dan landen we keurig op tijd op Schiphol met een hele mooie zachte landing om 8.15 uur.

We wachten nog op onze grote rugzakken en dan met de trein naar Apeldoorn, waar Nila ons ophaalt en daar staat de auto van Thea en gaan we na een heerlijk Hollands kopje koffie, zonder drab, naar huis.

We zijn rond 13.00 uur thuis in Aadorp.

Het is binnen ijskoud. Buiten is het lekkerder. We gaan voor de verandering maar buiten zitten haha. Alle deuren en ramen maar open en de verwarming op volle toeren. We gaan op tijd naar bed. Thea rond 20.00 uur (2 uur ’s nachts Balinese tijd) en slaapt tot de volgende ochtend 7 uur. Heerlijk in ons eigen bedje wakker worden. Veel dromen en veel woelen. Ja het is wel acclimatiseren hier na zo’n heerlijk tropisch klimaat.

We kijken terug op een hele mooie, intensieve tijd in Indonesië. We willen jullie allen bedanken voor jullie oprechte belangstelling en het meereizen.

Liefs Harry en Thea

1. Jorien:
    19 oktober 2016
    Hoi Harry & Thea,

Fijn dat jullie weer goed thuis gekomen zijn!
  2. Mieke Harkema:
    19 oktober 2016
    Thea en Harry,
    Fijn dat jullie weer 'zacht' geland zijn in Nederland .
    Dank, dank , dank , voor jullie geweldige weergave van de belevenissen en indrukken uit zo'n mooi land. Het was fantastisch zoals jullie ons meegenomen hebben in jullie enthousiasme ,en kennis van het land.
    Het wordt toch een beetje afkicken nu ,voor ons ook ,we konden echt naar de verhalen en foto's uitzien. Fijn dat we het mochten volgen ,maar ook fijn jullie weer zo dichtbij te weten.
    Liefs Thye en Mieke
  3. Bertie van Raaij-Selten:
    20 oktober 2016
    Thea en Harry,
    Goed dat jullie weer veilig terug zijn en nog dank voor de mooie en enthousiaste verhalen (met geschiedenis en achtergrond informatie) en alle foto's. Ik heb er met veel plezier naar gekeken en gelezen. kreeg het gevoel toch een beetje met jullie mee te reizen. Zal het missen.
    Groet en knuffel, Bertie